Durmstrang Time
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Rozdział #4 Eliksiry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
April Lancaster
Admin
April Lancaster
Skąd : Leeds
Liczba postów : 320
Join date : 09/05/2013

Rozdział #4 Eliksiry Empty
PisanieTemat: Rozdział #4 Eliksiry   Rozdział #4 Eliksiry Icon_minitimeWto Maj 14, 2013 10:16 pm

Poniżej znajduje się lista wszystkich eliksirów dostępnych w grze. Część z nich pochodzi z serii "Harry Potter", niektóre zostały zainspirowane Wiedźminem, natomiast część została wymyślona przez użytkowników i administracje.
Eliksiry podzielone są zwykle na siłę działania, ale tutaj znajduje się spis podzielony na trzy poziomy trudności: Łatwy, Średnio Trudny i Bardzo Trudny. Niektóre eliksiry umieszczone są w czwartej kategorii, Specjalne, ze względu na wyjątkową trudność ważenia, zwykle niedostępne dla zwykłych śmiertelników, tj. osób bez odpowiedniej wiedzy i wyjątkowo silnej intuicji oraz zmysłu.
Jeśli chcesz by w grze znalazł się nowy eliksir, możesz to zgłosić >> tutaj <<


Poziom Łatwy - Najprostsze eliksiry osiągalne praktycznie dla każdego czarodzieja posiadającego mózg i przepis.
    Eliksir Bujnego Owłosienia - eliksir, który powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależała od ilości wypitego eliksiru.
    Eliksir Rozśmieszający - eliksir, który powoduje nieopanowany śmiech u każdego, kto go zażyje. Już opary wprawiają w rozbawienie.
    Eliksir Kurczący - eliksir, który powoduje kurczenie ludzi i zwierząt
    Eliksir Zmieniający Kolor Włosów - eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnej barwy na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca eliksir.
    Eliksir Zapomnienia - osoba, która wypije eliksir zapomina co miała zrobić przez następne 24 godziny.
    Eliksir Leczący - służy do przemywania drobnych ran, wspomaga gojenie.
    Żonine Łzy -Natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholowego i przywraca trzeźwość bez kaca.
    Wywar Zakłopotania - osoba, która zażyje eliksir wpada w zakłopotanie, co skutkuje również obniżoną pewnością siebie i podatnością na manipulację, działa do kilku godzin.
    Wywar Zamroczenia - sprawia, że osoba, która go wypiła jest bardzo lekkomyślna i nie powinno polegać się na jej zdaniu oraz parę razy przemyśleć podjęte przez nią decyzje.
    Wywar Lepkiej Cieczy - lepka substancja znajdująca się w eliksirze, pozwala wylać bardzo silny klej zdolny powstrzymać pędzącego słonia w miejscu.
    Olejek Wygnania - stosowany do odstraszenia intruzów, głównie szkodników, insektów, niepożądanych stworzeń. W dużym stężeniu również ludzi. Wystarczy skropić się Olejkiem, a przez 24 godziny jest się wolnym od niepożądanych "gości", czują po prostu niechęć do spotkania z nami.


Ostatnio zmieniony przez April Lancaster dnia Sro Maj 15, 2013 1:13 am, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
April Lancaster
Admin
April Lancaster
Skąd : Leeds
Liczba postów : 320
Join date : 09/05/2013

Rozdział #4 Eliksiry Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #4 Eliksiry   Rozdział #4 Eliksiry Icon_minitimeSro Maj 15, 2013 12:14 am

Poziom Średnio Trudny - Eliksiry trudniejsze, wymagające nauki i doświadczenia. Na pewno niedostępne dla uczniów klas początkowych.
    Eliksir Postarzający - eliksir, który powoduje postarzenie się w danym momencie o kilka lub wiele lat, w zależności od ilości wypitego eliksiru. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny.
    Eliksir Słodkiego Snu - eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Jest podawany osobom chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problem z usypianiem. Można podać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do jakiegoś napoju. Eliksir ma kolor zielony, jest gęsty i ma zapach cynamonu. Wykorzystywany się w szpitalach.Po zażyciu tego eliksiru, osobie której go podano nic się nie śni.
    Eliksir Spokoju - eliksir, który uśmierza lęk i łagodzi niepokój. Może uzależnić!
    Kocie Oko - Umożliwia widzenie w całkowitej ciemności, niestety działa stosunkowo krótko i efektem ubocznym jest nadwrażliwość na światło przez kilka godzin po ustaniu działania.
    Eliksir Energii -znakomity eliksir nadający się do spożycia, kiedy jesteśmy zmęczeni, dodaje energii i niweluje zmęczenie, dużo silniejszy od kawy. W nadmiarze skutkuje nadpobudliwością, używać z rozwagą!
    Eliksir Wewnętrznej Przemiany - po jego wypiciu dana osoba zaczyna się zachowywać diametralnie inaczej, niż na co dzień. Osoby miłe stają się wredne, osoby bojaźliwe mają bardzo dużo odwagi, osoby z natury smutne są niewyobrażalnie radosne itd. UWAGA! Nigdy nie wiadomo które cechy tak naprawdę zostaną uwydatnione! Eliksir działa przez 12 godzin.
    Esencja Pełni Księżyca - eliksir pomagający osobom lunatykującym spać spokojnie w wygodnym łóżku przez całą noc, bez sennych spacerków!
    Eliksir Ajerkoniakowy - rewelacyjny na duże mrozy, poza doskonałym smakiem ma trwałe działanie rozgrzewające i wspomaga utrzymanie ciepła przez ponad 24 godziny. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie zawiera alkoholu.
    Eliksir Ogłupienia - momentalnie odbiera umiejętność racjonalnego myślenia, kołuje, pozbawia umiejętności łączenia faktów i bystrego spojrzenia na sprawę. Po prostu ogłupia! Działa przez 3 godziny.
    Eliksir Paraliżu - wypity odbiera możliwość ruchu, paraliżuje ciało na około 5 godzin. Jego działanie odczuwa się z początku jako silne mrowienie kończyn.
    Eliksir Oszołomienia - po spożyciu daje wrażenie uderzenia czymś mocnym w głowę i chwilowemu osłabieniu słuchu, działa tylko przez pół godziny.
    Eliksir Oślepienia -wywołuje osłabienie wzroku, w skrajnych przypadkach całkowitą jego utratę na okres dwóch godzin. W przypadkach przedawkowania powoduje trwałą ślepotę.
    Eliksir Euforii -eliksir, który powoduje przypływ energii. Może też uzależniać. Ma kolor niebieskawy, zapach przypominający zapach kobiecych perfum, a nad nim unoszą się wirujące sprężynki. Oprócz tego, że uzależnia, ma też inne skutki uboczne. Powodują one nadmierny chichot i chęć chwytania ludzi za nosy. Do sporządzenia go potrzeba mięty, garści pancerzyków chitynowych, soku z cytryny i garści abisyńskich fig.
    Eliksir Mądrości - wspomaga koncentrację i pracę mózgu, w dużych ilościach przyspiesza przyswajanie informacji, ale ten efekt niestety nie jest stały, zapamiętane informacje ulatują z pamięci po kilku godzinach.
Powrót do góry Go down
April Lancaster
Admin
April Lancaster
Skąd : Leeds
Liczba postów : 320
Join date : 09/05/2013

Rozdział #4 Eliksiry Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #4 Eliksiry   Rozdział #4 Eliksiry Icon_minitimeSro Maj 15, 2013 12:57 am

Poziom Bardzo Trudny - Eliksiry zaawansowane, warzenia niektórych z nich uczą się uczniowie najstarszych klas lub jednostki o wybitnych umiejętnościach w tej dziedzinie, posiadające talent, instynkt i zmysł godny Mistrza Eliksirów.
    Amortencja - eliksir miłosny. Wystarczy dodać kilka kropel do napoju danej osoby, a zapała ona do kogoś obsesyjnym uczuciem. Przez wielu bagatelizowany, jednak doświadczeni zielarze ostrzegają przed zgubnym działaniem eliksiru. Znakiem, że wywar się udał jest bijący z niego perłowy blask i para unosząca się w charakterystycznych spiralach. Każdy człowiek zapach Amortencji odczuwa inaczej. Woń wywaru kojarzy mu się zawsze z zapachami, które są dla niego najprzyjemniejsze.
    Eliksir Rozdymający - eliksir, który powoduje nagły wzrost.
    Eliksir Wielosokowy - jest to jeden z najbardziej skomplikowanych i najtrudniejszych eliksirów. Dzięki niemu człowiek na określony czas, zależny od spożytej dawki, zamienia się w inna osobę, której odrobina ciała jest w jego eliksirze. Jest on również jednym z najniebezpieczniejszych eliksirów, działa on tylko na ludzi - istoty nie w pełni ludzkie nie mogą korzystać z tego eliksiru (np. półolbrzymy, najprawdopodobniej również wilkołaki). Skutki próby zamiany człowieka w zwierzę mogą być bardzo niebezpieczne i trudne do przewidzenia. Nawet najbardziej doświadczeni czarodzieje mogą mieć problem z jego przygotowaniem. Eliksir ten warzy się bardzo długo (ok. miesiąca) i trzeba użyć rzadko spotykanych składników, np. skóry boomslanga.
    Eliksir Wiggenowy - eliksir regenerujący zdrowie. Wypicie nawet niewielkiej buteleczki potrafi uleczyć ciężkie rany. Składniki to śluz gumochłona i kora drzewa Wiggen.
    Szkiele-Wzro - eliksir, który powoduje nie tylko odrastanie utraconych kości, ale i wzrost. Używany przez magiczną służbę zdrowia.
    Wywar Tojadowy - wywar tojadowy przydaje się osobom zarażonym likantropią, czyli wilkołactwem. Przez tydzień poprzedzający pełnię, taka osoba zażywa eliksir. Kiedy najdzie noc, kiedy to księżyc ukazuje się w całej swej okazałości, zarażony człowiek przemienia się w wilkołaka, aczkolwiek zachowuje świadomość i umysł ludzki. Nie jest wtedy groźny dla otoczenia i panuje nad sobą. Nad naczyniem napełnionym wywarem, unosi się dym i choć smak tego eliksiru jest nieprzyjemny, całkowicie wzbronione jest dosypywanie cukru. Cukier niszczy działanie eliksiru.
    Wywar Dekompresyjny - niweluje działanie Eliksiru Rozdymającego, czyli przywraca do normalnej wielkości.
    Wywar Żywej Śmierci -eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Nie należy używać go w dużych ilościach, gdyż może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć.
    Czarna Krew - eliksir wzbudzający kontrowersje, gdyż zatruwa zatruwa krew. Doskonały, jeśli ktoś wybiera się w okolice zamieszkałe przez wampiry, zatruta krew sprawia im ból, spowalnia, a nawet prowadzi do utraty przytomności, ale nie zabija. Zbyt długo krążąca w organizmie jest toksyczna i niebezpieczna dla życia.
    Biały Miód - antidotum na Czarną Krew. Działa natychmiastowo, niwelując krążącą w krwi truciznę. Działa nie tylko na Czarną Krew, jest najsilniejszym antytoksykantem, usuwa wszystkie trucizny z organizmu. Nieszkodliwy dla zdrowia, ale bardzo trudny do przyrządzenia.
    Eliksir Siły - dodaje siły, działa przez kilka godzin, należy stosować ostrożnie, gdyż w nadmiarze może prowadzić do uszkodzenia mięśni. Efektem ubocznym jest fizyczne wyczerpanie i brak energii po upływie działania. NIE WOLNO łączyć z Eliksirem Energii!
    Eliksir Pieprzowy - znakomity na przeróżne choroby, wzmacnia odporność, wspomaga leczenie przeziębienia, kataru i grypy. Nie gwarantuje całkowitego wyleczenia! Skutkiem ubocznym jest dymienie z uszu utrzymujące się przez kilka godzin.
    Eliksir Niepamięci - niebezpieczny eliksir, którego skutkiem jest trwałe usunięcie wspomnień. W zależności od dawki można zapomnieć od kilku minut nawet do kilku lat wstecz. W skrajnych przypadkach całe życie! Przedawkowany prowadzi do całkowitej i nieodwracalnej amnezji.
    Eliksir Nieumarłych - eliksir, który znalazł swoje zastosowanie w gospodarstwach domowych, jako odrdzewiacz i rozpuszczalnik. Wypity powoduje gnicie organów od środka, ostatnim studium jest całkowite wyniszczenie mózgu, co prowadzi do kompletnej utraty człowieczeństwa. Najprościej określić można ten stan jako "zombie", niby żyje, ale tak naprawdę martwa, nie myśląca istota, którą zabić można tylko przez przerwanie rdzenia kręgowego. Do tej pory nie wynaleziono antidotum.
    Eliksir Przezroczystości - osoba, która go zażyje, staje się praktycznie niewidzialna. Działa tylko godzinę! I nie działa na ubrania, więc niewidoczny człowiek musi być kompletnie nagi, żeby nie uchodził za lewitującą bieliznę.
    Wywar "Kwas Smoka" - najprawdopodobniej najsilniejszy kwas, zdolny "przeżreć" wszystko. Zaleca się OSTROŻNE używanie w rękawicach ze smoczej skóry, która także może uszkodzić.
    Eliksir Ognia - powoduje odporność na ogień i oparzenia (nie licząc Szatańskiej Pożogi i Smoczego Ognia), działa przez dwie godziny.
Powrót do góry Go down
April Lancaster
Admin
April Lancaster
Skąd : Leeds
Liczba postów : 320
Join date : 09/05/2013

Rozdział #4 Eliksiry Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #4 Eliksiry   Rozdział #4 Eliksiry Icon_minitimeSro Maj 15, 2013 1:08 am

Eliksiry Specjalne - Eliksiry, do których wykonania potrzeba bardzo dużo czasu, rzadkich składników i niesamowitej dokładności w wykonaniu. Wymagające cierpliwości i bardzo wysokich umiejętności. Wykonanie dostępne tylko dla jednostek WYBITNYCH w dziedzinie Eliksirów i Alchemii, poza zasięgiem wykonawczym uczniów bez ponadprzeciętnych umiejętności. Niektóre z nich poza zasięgiem większości czarodziejów, dostępne tylko alchemikom.
    Eliksir Życia - eliksir wytwarzany jest za pośrednictwem Kamienia Filozoficznego. Eliksir ten daje nieśmiertelność i leczy ze wszystkich chorób.
    Felix Felicis - eliksir zapewniający szczęście każdemu, kto go wypije. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych, wyborach prezydenckich itp. Działa przez około dobę. Może być uzależniający.
    Veritaserum - najsilniejszy eliksir prawdy, znany w świecie czarodziejów. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Ministerstwo Magii wyznaczyło ścisłe granice, pozwalające na użycie tego eliksiru tylko w niektórych przypadkach. Nie zawsze zasady te są stosowane. Uwarzenie go trwa pełny cykl księżyca i wymaga bardzo trudnych do zdobycia składników. Ponadto samo przyrządzenie nie należy do najłatwiejszych. Wystarczą trzy krople mikstury, by zmusić każdego do ujawnienia swoich najgłębszych sekretów. Prawidłowo uwarzony, powinien być bezbarwny i bezwonny, więc praktycznie nie sposób go wykryć. Najprawdopodobniej istnieje na nie antidotum, ale nazwa nie jest znana.
    Eliksir Rozpaczy - bardzo niebezpieczny w użyciu. Powoduje ból, odurzenie i przywraca wspomnienia tego, co najgorsze. Przedawkowany może prowadzić do trwałego uszkodzenia mózgu (ale nikt dobrowolnie jeszcze się do tego stanu nie doprowadził, jest to niemożliwe).
Powrót do góry Go down
Sponsored content


Rozdział #4 Eliksiry Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #4 Eliksiry   Rozdział #4 Eliksiry Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 

Rozdział #4 Eliksiry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Rozdział #5 - Pojedynki
» Rozdział #1 Wstęp
» Rozdział #3 Zaklęcia
» Rozdział #2 - Mechanika Gry

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Durmstrang Time :: 
welcome to DURMSTRANG TIME ϟ
 :: Dział Techniczny :: Podręcznik
-