Durmstrang Time
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Rozdział #3 Zaklęcia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Tamsin Dragonfly
Admin
Tamsin Dragonfly
Skąd : Anglia
Liczba postów : 128
Join date : 26/11/2011

Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitimeNie Maj 12, 2013 7:13 pm

Poniżej znajduje się lista wszystkich zaklęć dostępnych w grze. Część z nich pochodzi z serii "Harry Potter", natomiast część została wymyślona przez użytkowników i administracje.
Zaklęcia podzielone są na poziomy trudności. Poziom V jest najłatwiejszy i dostępny dla wszystkich, natomiast Poziom I - tylko dla b. dobrych czarodziejów.
Jeśli chcesz by w grze znalazło się nowe zaklęcie, możesz to zgłosić >> tutaj <<


Poziom V - Najprostrze zaklęcia osiągalne praktycznie dla każdego czarodzieja posiadającego różdżkę i mózg.
    Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.
    Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.
    Chłoszczyść - czyści oraz porządkuje.
    Wskaż mi - (Zaklęcie Czterech Stron Świata) różdżka obraca się w kierunku północy.
    Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.
    Finite Incantatem - kończy działanie niektórych zaklęć.
    Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
    Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima i Lumos Solem (z łaciny sol – Słońce rozumiane jako światło, działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych). Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.
    Nox - odwołuje zaklęcia 'Lumos', gasi światło na końcu różdżki.
    Petrificus Totalus - sprawia, że ciało danej osoby zostaje sparaliżowane, lecz ofiara wciąż widzi, słyszy itp.
    Protego - (Zaklęcie Tarczy) na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblisus.
    Rictusempra - jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika.
    Wingardium Leviosa - unosi wskazany niewielki obiekt.


Ostatnio zmieniony przez Tamsin Dragonfly dnia Pon Maj 13, 2013 4:41 pm, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry Go down
Tamsin Dragonfly
Admin
Tamsin Dragonfly
Skąd : Anglia
Liczba postów : 128
Join date : 26/11/2011

Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitimePon Maj 13, 2013 9:10 am

Poziom IV - Zaklęcia nieco trudniejsze, wymagające nauki i doświadczenia. Napewno niedostępne dla 11 latków rozpoczynających naukę.
    Accio - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Carpe Retractum.
    Aguamenti - wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.
    Ascendio - pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, pozwalając czarodziejowi 'wzlecieć' w powietrze.
    Avis - z różdżki wylatuje stado ptaków.
    Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.
    Defodio - zaklęcie które odłupuje, kopie np. kawałki ścian, chodnika, robi dziury w ziemi
    Depulso - odpycha przedmioty od siebie. Zaklęciem odwrotnym jest "accio"
    Descendo - przyciąga przedmioty, otwiera drzwi.
    Diffindo - rozcina różne rzeczy np. paski, pajęczyny, zarośla itp.
    Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
    Engorgio - powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.
    Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające, z jego pomocą można np. rozłożyć namiot.
    Expelliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szmaragdowy błysk oraz świst.
    Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
    Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym znakiem (może być krzyż lub napis).
    Furnunculus - (wymowa "furnukulus") powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
    Immobilus - unieruchamia ofiarę spowalniając ją.
    Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus
    Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
    Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
    Incendio - z różdżki wylatule niewielki słup ognia.
    Lacarnum Inflamare - umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
    Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Działa dłużej niż Mobiliarbus.
    Locomotor Mortis - uniemożliwia ruch.
    Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów.
    Nox Maxima - powoduje całkowitą ciemność.
    Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
    Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów.
    Quietus - osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffilato.
    Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów, podczas ataku parzy przeciwnika.
    Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo
    Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
    Sonorus - zwiększa siłę głosu.
    Tarantallegra - służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
    Tergeo - ściera różne substancje np. kurz, krew.
    Vera Verto - zamienia zwierzę w puchar na wodę.
    Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory.



Ostatnio zmieniony przez Tamsin Dragonfly dnia Pon Maj 13, 2013 1:31 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tamsin Dragonfly
Admin
Tamsin Dragonfly
Skąd : Anglia
Liczba postów : 128
Join date : 26/11/2011

Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitimePon Maj 13, 2013 1:25 pm

Poziom III - Zaklęcia nieco bardziej zaawansowane, dostępne dla uczniów ostatnich klas mających większe pojęcie o magii i duże doświadczenie. (aby zaklęcie się udało na kości musisz wyrzucić 3 lub więcej gdy jesteś uczniem, dorośli nie mają problemów)

    Anapneo - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe.
    Bąblogłowy - tworzy wokół głowy bańkę z powietrzem.
    Confundus - (wymowa "Confundo") zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimblewimble.
    Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu.
    Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem
    Deprimo - robi duże dziury w drewnie.
    Dissendium - zaklęcie ujawniające.
    Duro - przemienia w kamień, nie działa jednak na ludzi.
    Densaugeo - sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie wielkie
    Ekspekto patronum - Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
    Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Expelliarmus.
    Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
    Geminio - powiela obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
    Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
    Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
    Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół. Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus.
    Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
    Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
    Oppugno - (wymowa "Opunio") zmusza zwierzęta do ataku na inną osobę.
    Proteus Dex - (Zaklęcie Proteusza) powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.
    Reducto - niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
    Rennervate - uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota.
    Relashio - jest to zaklęcie uwalniające(niszczy nawet bardzo twarde obiekty wystrzeliwując strumień ognia)
    Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
    Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
    Silencio - całkowie wycisza wszystko i wszystkich na danym obszarze.
    Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk.
Powrót do góry Go down
Tamsin Dragonfly
Admin
Tamsin Dragonfly
Skąd : Anglia
Liczba postów : 128
Join date : 26/11/2011

Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitimePon Maj 13, 2013 1:45 pm

Poziom II - Zaklęcia zaawansowane, których na pewno nie nauczysz się w szkole. Zaklęcia te są dostępne dla bohaterów dorosłych lub wybitnie zdolnych uczniów ostatnich klas. (aby zaklęcie się udało na kości musisz wyrzucić 4 lub więcej gdy jesteś uczniem, 3 lub więcej gdy jesteś dorosły)
    Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
    Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
    Episkey - niweluje uszkodzenia ciała.
    Innaminitus Conjurus - wyczarowuje przedmiot, który wyobraża sobie czarodziej.
    Kameleus - (zaklęcie kameleona) kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
    Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
    Mobilicorpus - przemieszcza osoby, sprawia że lewitują.
    Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.
    Obliviate - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
    Piertotum Locomotor - ożywia rzeźby i posągi.
    Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik.
    Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
    Protego Horribilis - prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.
    Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
    Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
    Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
    Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
    Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące głębokie rany.
Powrót do góry Go down
Tamsin Dragonfly
Admin
Tamsin Dragonfly
Skąd : Anglia
Liczba postów : 128
Join date : 26/11/2011

Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitimePon Maj 13, 2013 4:25 pm

Poziom I - Zaklęcia, których mogą używać tylko nieliczni. Są to potężne uroki mające poważne skutki. (aby zaklęcie się udało na kości musisz wyrzucić 6 gdy jesteś uczniem, 5 lub więcej gdy jesteś dorosły)

    Avada Kedavra - najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych (ang. The Unforgivable Curses), nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i śmierciożerców. Jedyną osobą, której udało się je przeżyć, był Harry Potter. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane było dożywotnim pobytem w Azkabanie. Do jego rzucenia trzeba mocy większej od mocy niepełnoletniego ucznia i dużo nienawiści.
    Cruciatus - (wymowa "krucio") jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umiera – zaklęcie trwa tak długo, aż czarodziej rzucający je zdejmie klątwę. Czarodziej będący ofiarą klątwy myślał jedynie o tym, by umrzeć i nigdy już tak nie cierpieć.
    Imperius - (wymowa "imperio") zaklęcie niewybaczalne służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem. Ofiara klątwy przestaje samodzielnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzucał klątwę.
    Zaklęcie Fideliusa - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum). Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali. Po śmierci głównego Strażnika Tajemnicy każdy, kto wiedział o miejscu, na którym użyto zaklęcia Fidelius, stał się automatycznie strażnikiem tajemnicy.
    Zaklęcie Nienanoszalności - zaklęcie całkowicie niewerbalne, powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.
Powrót do góry Go down
Sponsored content


Rozdział #3 Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Re: Rozdział #3 Zaklęcia   Rozdział #3 Zaklęcia Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 

Rozdział #3 Zaklęcia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Rozdział #1 Wstęp
» Rozdział #4 Eliksiry
» Rozdział #2 - Mechanika Gry
» Rozdział #5 - Pojedynki

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Durmstrang Time :: 
welcome to DURMSTRANG TIME ϟ
 :: Dział Techniczny :: Podręcznik
-